O křísení mrtvých, dlouhotrvajícím spánku a hladovění.
Arabští filosofové se domnívají, že někteří lidé, kteří se povznesli nad síly tělesné a nad smyslovost vůbec, jsou s to po jejím přemožení s pomocí nebes a inteligencí přijati do sebe božskou sílu. Protože lidské duše jsou nesmrtelné a duší dokonalých jsou poslušni všichni duchové, mají magové za to, že dokonalí lidé mohou silami nižší duše odloučené již od jejich umírajících těl povolati do nich zpět stejně, jako zabitou lasičku křísí dech její matky, aneb jako lvi křísí svoje mrtvá mláďata nepřetržitým na ně dýcháním. Protože vše podobné aplikováno na podobné, dostává podobnou povahu a ježto všemu, co trpí a co přijalo působení činného principu, dostává se i jeho povahy, domníváme se, že k takovému obživnutí přispívají i určité byliny a magické přípravky. Takové prostředky se prý připravovaly z popelu fénixe a ze svlečené hadí kůže, což by se mohlo považovati za vybájené a nemožné, kdyby dějiny toho nepotvrzovaly.
<< Home