Osvobozeni
OSVOBOZENÍ
Síly (Siddhi) jsou darovány člověku při jeho zrození, nebo je získá požíváním bylin, opakováním manter,
odříkavostí a osvícením.
. Jógin se může přetvořit do dalšího života tím, že spojí komponenty a vlastnosti takového života.
Přírodní komponenty pracují dle své přirozenosti. Dobré nebo zlé skutky nejsou přímými příčinami změn
v přírodě, ale pracují jako nástroje k nasměrování vývoje. Voda přirozeně zavlažuje pole, když zemědělec
odstraní překážky v jejím toku.
. Těla, jež vytvořil, zaopatřuje jógin myslí ze své osobnosti.
Ač činnost takových myslí je rozdílná, původní mysl jógina je všechny ovládá.
Ovládající mysl, zrozená z osvícení, zůstává nedotčená touhou.
. Jóginův karman není světlý, ani tmavý. Karman ostatních lidí je buď světlý, temný nebo smíšený.
Z těchto třech druhů karmanů vznikají touhy, jež napomáhají k jejich naplnění.
. Protože vzpomínky a dojmy jsou identické, následky tužeb se uskutečňují automaticky, i když jsou
vzdáleny dobou, zemí nebo inkarnací.
Touhy nemají počátek.
. Touhy jsou souhrnem následků nevědomosti a marnivosti mysli a předmětu její tužby.
Nejsou-li příčiny, nejsou ani následky.
Minulost i budoucnost existují ve skutečnosti stejně jako přítomnost, ale nevnímáme je, protože dlí na
jiné úrovni.
. Tamas, Radžas a Sattva jsou úrovně, kde je utajena budoucnost a minulost. Pouze přítomnost je
projevena.
. Ač je více než jedna, mají jedinou příčinu a jediný výsledek. (Větve stromu jsou rozdílné, ale strom
pochází ze semene a plodem stromu je opět semeno.)
. Ač je předmět pouze jediný, rozličné mysli jej vidí rozličně.
Síly (Siddhi) jsou darovány člověku při jeho zrození, nebo je získá požíváním bylin, opakováním manter,
odříkavostí a osvícením.
. Jógin se může přetvořit do dalšího života tím, že spojí komponenty a vlastnosti takového života.
Přírodní komponenty pracují dle své přirozenosti. Dobré nebo zlé skutky nejsou přímými příčinami změn
v přírodě, ale pracují jako nástroje k nasměrování vývoje. Voda přirozeně zavlažuje pole, když zemědělec
odstraní překážky v jejím toku.
. Těla, jež vytvořil, zaopatřuje jógin myslí ze své osobnosti.
Ač činnost takových myslí je rozdílná, původní mysl jógina je všechny ovládá.
Ovládající mysl, zrozená z osvícení, zůstává nedotčená touhou.
. Jóginův karman není světlý, ani tmavý. Karman ostatních lidí je buď světlý, temný nebo smíšený.
Z těchto třech druhů karmanů vznikají touhy, jež napomáhají k jejich naplnění.
. Protože vzpomínky a dojmy jsou identické, následky tužeb se uskutečňují automaticky, i když jsou
vzdáleny dobou, zemí nebo inkarnací.
Touhy nemají počátek.
. Touhy jsou souhrnem následků nevědomosti a marnivosti mysli a předmětu její tužby.
Nejsou-li příčiny, nejsou ani následky.
Minulost i budoucnost existují ve skutečnosti stejně jako přítomnost, ale nevnímáme je, protože dlí na
jiné úrovni.
. Tamas, Radžas a Sattva jsou úrovně, kde je utajena budoucnost a minulost. Pouze přítomnost je
projevena.
. Ač je více než jedna, mají jedinou příčinu a jediný výsledek. (Větve stromu jsou rozdílné, ale strom
pochází ze semene a plodem stromu je opět semeno.)
. Ač je předmět pouze jediný, rozličné mysli jej vidí rozličně.
<< Home