156. Samjamou a poznáním, že Já a intelekt jsou oddělené, se dostavuje všemohoucnost a vševědoucnost.
157. Nakonec, když se odřekne i těchto sil, sémě připoutanosti a zla je zlomeno a jógin dosáhne osvobození.
158. Jógin nesmí být sveden ani okouzlen nádherou nadzemských sil, aby se nezřítil do nežádoucích světů.
159. Soustředěním na současný okamžik, na minulou chvíli a okamžik, jenž má nastat, dostavuje se osvícení,
které je výsledkem rozlišování.
160. Takovým soustředěním lze také rozeznat rozdíl mezi podobnými objekty, jejichž odlišnost druhu,
vlastnosti a místa je jinak nerozeznatelná.
161. Takové poznání, jež je důsledkem rozlišování, rozšíří se současně za všech okolností na všechny věci a
vede k Osvobození.
162. Když se intelekt stane průzračně čistým jako Já, následuje Osvobození.
157. Nakonec, když se odřekne i těchto sil, sémě připoutanosti a zla je zlomeno a jógin dosáhne osvobození.
158. Jógin nesmí být sveden ani okouzlen nádherou nadzemských sil, aby se nezřítil do nežádoucích světů.
159. Soustředěním na současný okamžik, na minulou chvíli a okamžik, jenž má nastat, dostavuje se osvícení,
které je výsledkem rozlišování.
160. Takovým soustředěním lze také rozeznat rozdíl mezi podobnými objekty, jejichž odlišnost druhu,
vlastnosti a místa je jinak nerozeznatelná.
161. Takové poznání, jež je důsledkem rozlišování, rozšíří se současně za všech okolností na všechny věci a
vede k Osvobození.
162. Když se intelekt stane průzračně čistým jako Já, následuje Osvobození.
<< Home