Je-li zemřelý
měřen provazem nejprve od lokte k prostřednímu prstu a pak do ramen k témuž prstu a konečně od hlavy až k nohám a opakuje-li se tento způsob měření třikrát, tedy ten, kdo naznačeným způsobem později týmž provazem je měřen, upadne v zármutek a do neštěstí. Albert radí podle Chyrannida, aby ten, komu žena z lásky udělala, vzal její košili vymočil se otvorem pro krk a pravé rámě a kouzlo zmizí. Plinius praví, že i to kouzelně působí, když sedí někdo vedle těhotných se sepnutýma rukama aneb sepne-li ruce v okamžiku, když užívá někdo lék: přihodilo se to Alkméně, když rodila Heraklea. Ještě hůře působí, sepne-li kdo ruce přes jedno nebo obě kolena. Podobně je kouzlem překládati nohy křížem; proto se to na poradách knížat a jiných mocnářů zapovídá jako něco, co překáží jednání. Stojí-li někdo za dveřmi a zavolá na toho, kdo právě leží u ženy, jeho jménem a zavolaný se ozve, stačí, když volající vrazí do dveří jehlu nebo nůže a zalomí, takže hrot zůstane vězet ve dveřích, aby muž ležící u ženy nebyl s to s ní obcovati potud, pokud hrot jehly nebo nože trčí ve dveřích.
<< Home