Saturday, March 31, 2007

nebeské oživující síly

Akademikové zároveň s Trismegistem a brahmín Jarchas a hebrejští Mekubalové praví, že vše, co jest na tomto pozemském podměsíčním světě podřízeno vzniku a zániku, nalézá se i ve světě nebeském, ale v podstatě nebeské, a také i v světě duchovním, ovšem ve způsobu ještě dokonalejším a konečně i jako dokonalá forma v archetypu. V tomto řádu odpovídá dolní hořejšímu a tím zároveň i nejvyššímu podle svého druhu; každé věci dostává se z nebe oné síly nebeské, kterou nazýváme kvintesencí, světovou duší neb střední přirozeností, ze světa duchovního pak síly duchovní a životodárné, této kvalitativní nadsmyslné síly a konečně z archetypu vlévá se do ní prostřednictvím těchto mezistupňů prvotní síla dokonalosti veškeré. Proto je možno každou věc pozemskou uvésti ve vztah s hvězdami a pomocí těchto i ve vztah s jejich inteligencemi, a konečně i ve vztah s archetypem, což je podstata veškeré magie a tajné filosofie. Neboť každodenně se přitahuje nějaká věc přirozená uměle, každodenně jest nějaká věc božská připoutána přírodou.